woensdag 16 april 2014

De plannen (die constant veranderen).

Hier ben ik weer!
Zoals jullie misschien al lazen, trok ik zondag richting de Blue Mountains. Ik zou daar verblijven bij een man die regelmatig couchsurfers over de vloer heeft. Ik kopieer hier even wat ik daar al neerschreef:
Ik keek erg uit naar twee weken rust natuur en diertjes. Helaas was de plek waar ik zou logeren niet zoals ik me had voorgesteld. In plaats van in een normaal huis, kwam ik terecht in een hippiecomunity. Even slikken, maar hey, ik ben op avontuur en dit zou een van de mafste dingen zijn die ik zou meemaken dus ik besloot te blijven. Er lopen hier nog een aantal backpackers rond dus je bent hier nooit alleen. Er lopen hier ook drie honden, alapaca's en een eend. I love the alpaca's! Heb ze gisteren gevoederd en dat was echt wel eens tof om te doen! Ook van de hondjes krijg ik op tijd en stond de nodige affectie. Jammer van de vlooien wel. De omgeving is hier prachtig en toen ik naar de rivier wandelde zag ik enkele wilde kangoeroes. The real Australia hier dus. De living en keuken zijn hier buiten. Alles is overdekt met grote zeilen. Eigenlijk is het hier best schattig en gezellig. Een unieke ervaring! Het toilet is een put in de grond met een WC-bril erop gegooid. Je ziet door het raam het bos en er speelt constant klassieke muziek. Het is zeker het coolste toilet waar ik ooit heb opgezeten! Het nadeel is wel dat ze hier erg hippie zijn. Zo eten we hier voedsel dat ze uit de vuilbakken van supermarkten hebben gehaald... Er is ook geen stromend water, laat staan WiFi! De meeste backpackers en de eigenaar van 'het domein' zijn maandag naar een festival vertrokken. Dat maakt dat ik hier ben achtergebleven met Polen die altijd high zijn en een fijne Duitste jongeman. Ook de ouders van de eigenaar zijn hier nog. Eddie (de oma) herinnert zich niets meer op korte termijn. Tegen haar moet je alles dus 10 keer zeggen. Manfred (de opa) is een babbelkous tot en met. Het gebeurt regelmatig dat je gewoon iets gaat vragen en je voor 10 minuten naar een verhaal staat te luisteren dat niet te maken heeft met je vraag. Het is hier, naar mijn persoonlijke ervaring, echt een hele gekke plek en er valt hier ook weinig te doen. Ik ben niet zo heel lang in dit land en wil genieten van elke seconde dat ik hier ben, maar ik wil ook dingen doen en beleven. Normaal ging ik donderdag ook naar het festival voor een week maar ik heb besloten dat niet te doen. De gedachte dat ik daar niet zou wegkunnen als het me daar niet aanstond, heeft me overtuigd 'thuis' te blijven. Maar twee weken niets doen tussen de vlooien en de hippies zag ik ook niet zo zitten. Gelukkig dacht de Duitse jongen daar ook zo over en we besloten een nieuw reisplan te zoeken. We trekken morgen naar Sydney en gaan daar uizoeken hoe we zo snel mogelijk in Brisbane geraken.


Gezellig toiletje.


De woonruimte.
Buiten, overdekt met wat zeilen.

De keuken.


Mijn slaapkamer. Rechts het bed waar ik in sliep.


Mooie allergie heb je daar!
(later bleek ik gebeten te zijn door en of ander insect, na 3 dagen medicatie had ik nergens meer last van!)
Dit is wat ik op mijn GSM typte toen ik nog daar was. Intussen zijn we in Brisbane! We zijn gisteren in Sydney onmiddelijk op zoek gegaan naar vervoer en 's avonds konden we al het vliegtuig op naar Brisbane. We hebben deze nacht in een hostel geslapen en we slapen vanavond waarschijnlijk bij een vriend van Daniel (de Duitse jongen dus...). Morgen nemen we de bus naar Surfers Paradise, we blijven daar 5 dagen en trekken daarna door naar Byron Bay voor 4 dagen. We wilden eerst een camper huren maar door de paavakantie hier is dit veel te duur. We zullen dus slapen in hostels en reizen met de bus. De 24e nemen we de nachtbus naar Sydney weer en van daar zien ze dan wel weer. Er staat dus wel wat op het programma maar ik kijk er erg naar uit. Het weer is veel veel veel beter hier, dus ik ga eindelijk defitg naar het strand kunnen! Ik heb ook twee weken gezelschap en een week nadat Daniel vertrekt (hij gaat naar Nieuw-Zeeland) komt Kim al aan! Het reizen begint te wennen en na mijn verblijf bij de hippies apprecieer ik elk hostel, hihi! Het gaat dus best goed met me. De heimwee sluitert nog steeds ergens in mijn hartje en hoofd maar het is niet meer allesoverheersend. Al zal ik toch blij zijn weer thuis te zijn! Dit was het voor vandaag, nu zijn jullie weer op de hoogte! Dikke kussen uit Oz!

2 opmerkingen:

  1. dikke duim voor jou!
    Groetjes
    eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hipies,vlooien of mottige wc
    gewoon genieten
    de vokke

    BeantwoordenVerwijderen