maandag 28 april 2014

Zon, zee, strand!

Hoera hoera! Tijd voor een nieuwe blogartikeltje.

Ik heb de voorbije 10 dagen zowat overal en nergens gezeten en heb er onzettend van genoten.
Twee weken geleden zat ik in Brisbane met Daniel. We zijn daar aangekomen zonder plan, maar wel met een doel: genieten van het zonnetje! Die zon ontbrak in Sydney en hadden we nu echt wel verdiend.
Brisbane zelf is niet zo'n speciale stad. We bleven er dan ook maar anderhalve dag.



Vanuit Brisbane namen we de bus naar Surfers Paradise.
Surfers Paradise is een plaats aan de kust, en heeft wel wat weg van Miami met alle hoge gebouwen! We zaten in een superfijne hostel iets uit het centrum. Zoals de naam Surfers Paradise al aangeeft, is de oceaan daar een echte trekpleister voor surfers. Uiteraard konden Daniel en ik niet achterblijven en dus namen we een surfles! Ik had het nooit verwacht maar ik vond het eigenlijk echt supertof! Ik heb zelfs echt rechtgestaan op mijn plank, in het water enal! Maar Xadi kan Xadi niet zijn zonder een lompe stoot.... Ik kreeg mijn plank ook tegen mijn tanden. Gelukkig hadden ze me een zachte plank gegeven en ontbreekt er nu gewoon een heel klein stukje van mijn voorste linkertand. Geen rampen dus!
Helaas werd Daniel erg ziek de dag na de surfles. De arme stakker heeft 3 dagen in bed gelegen... Gelukkig had ik pijnstillers bij! Ikzelf ben er dan op uitgetrokken met Kai, een Zweed die ook in onze kamer sliep. We zijn samen naar een zoo gegaan in de buurt van Surfers Paradise. Megaleuk, want ik heb er geknuffeld met koala's en kangoeroes. Dit was echt een zalige dag! Voor de rest heb ik gewoon wat rondgewandeld in het stadje daar, aan het strand gelegen en geluierd!





Na 5 dagen Surfers trokken we naar Byron Bay.
Kameraden, dit is tot nu toe mijn favorietste plek in Australie! Klein, gezellig, relax,... Echt een heel fijne plek! Zo fijn dat we besloten een dag langer te blijven dan dat we eigenlijk gepland hadden! We hebben er eerlijk gezegd weinig gedaan. Daniel moest nog wat bekomen van zijn ziek-zijn en ik zat er niet mee in om gewoon wat te chillen op het strand en rond te kuieren in het stadje. We zijn er wel gaan kayakken. Man, was dat een tegenvaller! Ze hadden ons 'wildlife' beloofd. We zouden dolfijnen, schildpadden en misschien zelfs een walvis zien. Ja, in onze dromen..... Een schildpad ja, dat is alles wat we gezien hebben op 3 uur kayakken. Echt wel een teleurstelling maar hey, wat doe je eraan?!
Na onze mini-vakantie aan de kust namen we de nachtbus terug naar Sydney. Daniel moest op 28 april zijn vlucht naar Nieuw-Zeeland hebben en we wilden ook graag nog The Blue Mountains zien. Dit deden we na de helse 14-uurdurende busrit. Niet ons meest goede idee, maar het was er wel prachtig! We deden er een flinke wandeling in de bossen/regenwoud en ploften 's avonds uitgeput ons bed in.

Daniel is nu vertrokken en ik ben hier nog op mijn eentje tot vrijdag. Dan komt Kim aan en gaan we roadtrippen langs de oostkust! Ik heb de voorbije 10 dagen al een mooi voorproefje gehad en ik heb zo'm vermoeden dat mijn roadtrip met Kim nog 100 keer leuker wordt! Het worden een hele drukke drie weken maar ik heb er heel veel zin in, er staan ontzettend leuke dingen op de planning!
Voorlopig moet ik me hier in Sydney gewoon wat bezig houden. Dankzij mama is mijn tablet ook eindelijk hier geraakt en kan ik dus veel filmpjes kijken, hihi! Nog eens een dikke merci aan MamaDeHeldin om mijn tablet op te sturen met de post.

Tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten